Styrka

Styrka handlar inte om vem som slår hårdast, eller vem som orkar springa längst. Nej styrka handlar om att... Ja vad handlar styrka om?

Jag har många vänner som inte mår så bra, jag själv mår inte så bra just nu och har inte gjort det på länge. Folk ser ofta på mig som en tuff tjej som inte är rädd för att hamna i en konflikt med någon. Men sanningen är den att jag är livrädd för att hamna i en konflikt, rädd för att jag vet att det kommer att såra någon i slutänden. Visst hamnar jag i konflikter ibland men oftast hittar jag styrkan inom mig som säger att det inte är värt det. På samma sätt som att mina vänner mår dåligt, dom säger sig vara svaga. Jag vet hur det är jag har själv varit där, men dom är inte svaga, dom är modiga som vågar leta efter styrkan som får dom att kämpa för att må bättre.

Det kallar jag styrka, när man mår som sämst, ligger helt nersparkad av alla hårda slag man har fått tagit emot i sitt liv men man hittar styrkan att resa sig upp och märka att hissen är trasig så man får ta trappan upp steg för steg för att komma till översta steget där man märker att livet är inte perfekt, inte ens i när heten men man har lyckats att hitta tillbaka till glädjen i livet.

Det är vad jag kallar styrka




Dagens Bild:

image59

Jag tror på dig, mer än du anar. Jag vet hur det är att må dåligt men jag kommer aldrig att jämföra mina problem med dina, för det går inte. Jag tror på dig, jag vet att du kommer att klara det.
Jag bryr mig om dig. Amelie Malmgren du betyder <3


 



Dagens Video:



Det är inte bara vi "vanliga" svenssons som mår dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback