Stå på dig

På väg in till stan igår när jag satt och läste .SE och lyssnar på musik så kan jag inte låta bli att irritera mig över de två tjejerna och killen som sitter snett framför mig. Fan jag lyssnar på musik och dom hörs nästan mer än musiken fan sänk volymen snorunge.

Okej vi har alla varit där och vissa är fortarande där ibland men, jag säger bara MEN varför är det ingen som ber dom hålla käften för? Alla stör sig på deras högljuda ljusa röster som dånar över hela tåget. Dom beter sig som en flock hyenor som inte fått någon mat på länge så fort något går förbi som inte är "normala" enligt dom så måste dom på direkten komentera varena minsta rörelse.
Som igår så gick det en väldigt femenin kille förbi och pratade i mobilen, jag uppfattade det som att han skulle möta upp en polare på tåget. Sen helt plötsligt måste nog personen på andra sidan sagt något liknande "jag är bakom dig" eller något sådant för ur hans väldigt tysta mun flyger orden ut helt plötsligt "åh men herre gud där är du ju" och självklart bara måste snorungarna komentera det och sedan sitta och spy galla över alla "bögar".

Hur fan vet dom att han är bög? Vad spelar det för roll om han vore bög? Är det inte så att huvudsaken är att man ska vara lycklig?

Jag blir så upprörd, jag har sån lust att gå fram till dom och säga något i stil med
"Ursäkta men hörde jag rätt? Var han bög? Vilka slutsatser har ni dragit för att få reda på om det är sant? Säg inget om ni inte vet vad ni pratar om."
Men efter som att man är en "vanlig Svensson" så gör man inte det man sitter kvar, håller tyst och låtsas som att inget har hänt.

Visst jag förnekar det inte, jag har själv varit sådan och är det även idag ibland. Men skillnaden är den att jag behöver inte skrika ut mina åsikter jag kan hålla dom för mig själv. Visst jag snackar skit det gör väll alla? Den som säger att den inte snackar skit, snackar skit redan då orden flög ut ur hans/hennes mun.



Dagens Bild:

image57

Var stolt över den du är idag och glöm inte vad som har gjort dig till den du är.



Dagens Video:



Säg vad ni vill men jag diggar henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback